אפק מערכות
ראשי > הנדסת תעשייה וניהול > Lean Managment

Lean Management / ניהול רזה

אפק סיסטמס, חברת ייעוץ ניהול רזה, מתמחה בתחום Lean Management  עבור ארגונים ומפעלים. אפק הובילה בהצלחה מגוון פרויקטים ניהול רזה והשתמשה במתודולוגיות שונות על מנת להגדיל במידה משמעותית את הערך שהלקוח מקבל מהתוצרים הסופיים ואת היעילות בשרשרת אספקת המוצר או השירות.

מה זה Lean Management?

Lean Management, בעברית: ניהול רזה, היא שיטה ניהולית החותרת לשיפור מתמיד באופן זרימת המוצר אל הלקוח. המיקוד של השיטה הוא על הפעולות בעלות הערך ללקוח (כלומר הפעולות שעליהן הלקוח מוכן לשלם) ועל העלמת הבזבוז (MUDA), כל התהליכים שאינם בעלי ערך ללקוח.

בניהול רזה מכנים את הפעולות המוסיפות ערך - VAValue Added) ) ואת הפעולות הבזבזניות –  NVA (Non Value Added)/

 

מהם המאפיינים של ארגון רזה ?


תהליכי הארגון, העובדים והמערכות נמדדים וניתן להעריך את הביצועים שלהם.
תהליכי הארגון מספקים ללקוחות הארגון מוצרים איכותיים, בעלות נמוכה ובזמן שנקבע.
ארגון בעל שרשרת אספקה גמישה המאפשרת לו להתאים עצמו לצרכים דינאמיים של לקוחותיו ושל שאר בעלי העניין בארגון (עובדים, ספקים וכו').

 

מהם היתרונות של ניהול רזה (Lean Management) ?


הגדלת פריון העבודה
איכות תוצרים גבוה יותר
עלויות נמוכות יותר

שיפור ביצועים וניהול (KPI)
הגדלת שביעות רצון הלקוחות
מענה מהיר ויעיל לצרכים הדינאמיים של הלקוחות
ניצול יעיל יותר של משאבי הארגון

 

מהם העקרונות של ניהול רזה ?


חמשת עקרונות המפתח בגישת ניהול הרזה הן:
שיפור מתמיד (אירוע קייזן) – שאיפה למצוינות באמצעות תהליכים לשיפור מתמיד.
• ערך – הגדרה מדויקת של ערך של המוצר או השירות, לפי תפיסת הלקוח.
זרימה חופשיתהקפדה על זרימה חופשית של כל התוצרים בין התחנות השונות.
מניעת הבזבוז (MUDA) – זיהוי גורמי הבזבוז לכל אורך שלבי שרשרת הערך.
ייצור במשיכהייצור מוצרים שנמשכים על ידי הלקוח.

 

לאילו סוג ארגון מתאים שיטת ניהול רזה ?


הלקוחות שלו מציב סטדנדרטים גבוהים
עלויות הייצור שלו גבוהות
מתמודד עם שינויים מתמידים בביקוש
• בעל מוצרים מורכבים
עקומת הלמידה בארגון ארוכה
מתמודד עם גידול חד בפעילות

 

מהם הכלים האופרטיביים לניהול רזה (Lean Management) ?


   • קייזן (Kaizen) – שיפור מתמיד.
   • CLIP – כלי לתחקור והפקת לקחים בעקבות אירוע שהצליח או נכשל.
   • S5התמקדות בסביבת העבודה של כל עובד מבחינת סדר וניקיון.
   • 3Aהצגה חזותית של תהליך חשיבתי לפתרון בעיה קיימת בארגון.
   • PDM – Policy Deployment Matrix.
   • ישיבות ממשקישיבות במטרה לשפר את ביצועי כל המחלקות בארגון

PDPR -   - Policy Deployment Progress Review

 3EC -  Expand Collect Connect Converge